20070313

Voor de duidelijkheid:

Ik weet ongeveer wie ik ben:
Jan Verley.
Maar ik weet niet wie dit is:
Jan Verley.

Deze meneer draagt zeker mijn sympathie weg: het is ook een vlieg- en flightsim- freak zo te zien, en hij heeft een prachtige naam ook, maar ik ken hem totaal niet!
Ik was hem vroeger al eens tegengekomen bij het op-Googlen van mijn eigen naam en toen is er al wat met ongeloof en hilariteit gerageerd op deze speling van het lot.
Maar nu vind ik net dit:
Jan Verley - Fly Verley
Een blog over de belevenissen van Jan Verley om de Private Pilot License te behalen, op en rond de luchthaven van Deurne. Jan Verley heeft bovendien zelf de cockpit van een DC3 nagebouwd, lees het relaas maar op zijn site.

De wegen van de internet goden zijn ondoorgrondelijk:
op zijn minst 1 iemand heeft mijn blog dus al gelezen,
wat al te veel eer is voor dit bloggedrochtje,
heeft mijn naamgenoot ook gevonden en
heeft ons begrijpelijkerwijs gesuperponeerd!

Ik voel me een beetje raar...
Zou ik die Jan Verley nu eens niet opzoeken?

En zou die meneer kwaad zijn dat ik ons GMail account ingepikt heb?


logbook entry:
14/03/07 Strange day...



Meer lezen...

Photo-ops


Dit weekend een collega en een van zijn vele vriendinnen meegenomen. De kerel is een beetje een grote foto-zot (de foto hierboven is van hem, deze ook), dus de grote ramen in de OO-VPE kwamen van pas.

De vlucht ging over Woensdrecht, de Oosterschelde, de Deltawerken en terug over de Westerschelde en het verdronken land van Saeftinghe. Onderweg vallen wel wat mooie foto's te nemen, maar ik kreeg commentaar dat de "ramen wat vuil waren"... Als straf heb ik mijn passagiers dan maar onderworpen aan een steep turn: wat 2G oplevert, en een korte "luchtzak": 0G. Groot jolijt: "Juist Walibi!" Gelukkig zonder erg.
We passeerden ook - op 2000ft: veilig - boven Midden-Zeeland. Ooit wil ik daar wel eens landen. Alhoewel: als je vanuit Deurne vertrekt, moet je in Deurne per passagier 20 euro taksen betalen want het is een internationale vlucht. Eens geland moet je minimaal 17.50 euro betalen per landing... En het is dicht genoeg om eens gewoon met de velo naartoe te rijden...
Terug boven de haven van Antwerpen een 360 gedraaid boven het gekantelde containerschip dat nog in het Verrebroekdok lag. Raar zicht.
Ik had nog graag de zonsondergang laten zien, maar ik heb niet lang genoeg getreuzeld bij het vertrek: we waren te vroeg terug...
Nog een paar foto's staan hier.

logbook entry:
date dep dest reg time ldg
11/03/07 EBAW - EBAW OO-VPE 0118 1

Labels:


Meer lezen...

20070305

Gewoontjes


Deze week een beetje een rare vlucht: eerst niet, dan wel:
's Voormiddags leek het weer nergens op: reservatie gecanceld en passagier verwittigd, maar tegen 4 uur was de wind gaan liggen en klaarde het op: toch vliegen dus! De passagier had ondertussen al iets anders te doen, dus in mijn eentje de lucht in.

Wel een kleine teleurstelling: de OO-VPE stond in de hangar te wachten met 2 tellen meer op de meter dan in het logboek stond. Op zich geen probleem: als je het logboek laat af tekenen door een "onafhankelijke derde persoon" worden die tellen niet aan jou doorgerekend. En 2 tellen is 12 minuten: 21 euro, dus die moeite wil je wel doen.

Er kwam net dan toevallig een dame van de luchthavenbeveiliging langs om te vragen wanneer ik ging vertrekken: er liep een filmploeg over de tarmac en die wilden in de buurt van onze hangar filmen.
Een ideale "onafhankelijke derde persoon"! Maar nee, de vriendelijke juffrouw begreep het volgens mij niet helemaal, leek niks te willen tekenen en verwees mij door naar de "mannen van de navigatie": dat betekent dus teruglopen, en proberen een ex-rijkswachter van zijn stoel te krijgen om mee te lopen naar mijn vliegstuigske om te zien dat er inderdaad een ander cijfer staan op een tellerke dat hij niet kent, te tekenen in een bizar boekske, en terug te lopen. Vriendelijke mannen hoor, en ze helpen u altijd wel, maar 2 keer 500 meter lopen voor zo'n onnozelheid: "Forget it" dacht ik en weg was ik.

Wind stond vrij strak, maar recht in de piste, dus geen rare toeren: direct naar 2000 ft geklommen en daar kunnen blijven, tussen een paar wolken door welliswaar.
Vlucht ging langs Hoogstraten, Weelde, Balen-Keiheuvel, Geel en terug.
Default toerke Noorderkempen dus.
ILS 29 aangevlogen: peanuts...

Ook al was de vlucht "uneventfull", het blijft toch 200% plezant zulle.


logbook entry:
date dep dest reg time ldg
03/03/07 EBAW - EBAW OO-VPE 0112 1

Labels:


Meer lezen...