20060609

Toerke Kempen

Gisteren avond was er een toerke Kempen gepland met OO-DRI, samen met Jef, een all-time mee-vlieg buddy.
Helaas 2 uur op voorhand bericht gekregen van de meneer die voor mij het toestel gereserveerd had, dat het niet vliegbaar was en al bij maintenance stond. Zeer attend vond ik dat.

De andere C-152 was al gereserveerd, dus moest ik met de PA-28 OO-MAH de lucht in.
Volgens de 90-day rule, moest ik wel eerst nog 3 Touch & Go's doen voor ik passagiers mocht meenemen. Dat ging nog net voor 8 uur. t' Was wel druk: veel IFR verkeer, en die hebben voorrang, ttz, hun fuel zal waarschijnlijk duurder zijn: dus 10 minuten moeten holden voor RWY 11, en minstens 3 keer "360 to the right".
Rond 8 uur de passagier opgepikt en nog een uurtje boven de Kempen rondgehangen.
In de buurt van BUN kwam een C130 van de Belgian Airforce op de frequency ( Brussels Info 126.90 ) die daar ook ergens rondhing, maar die hebben we niet gezien. Deim!
Terug binnen via ZOREL.
Van de toren moesten we eerst via ALBER naar de righthand downwind voor 29. Wel stom want we waren de enigen in de CTR, toch niemand gehoord op de frequency. Volgende keer vraag ik een direct naar final 29 aan, dat spaart dan hopelijk 1 kloktik uit!
Geen foto's genomen deze keer, Jef wel, zal zien of ik er mooie van hem kan krijgen.
Als compensatie: Er zijn blijkbaar nog mensen die foto's trekken van ons bakske.

1 Reacties:

Blogger Jan Verley zei...

Ik dacht al wel dat ik in de handen van jef een fototoestel herkende!

8:47 PM UTC  

Reageer!

<< Home