20060616

Geslaagd!

Gisteren avond voor het tweede deel van mijn check met de OO-VPE de lucht in gegaan. Vooral T&G's gedaan. Het ging goed: de Robin is nog altijd een waar plezier om te vliegen!

Eerst tanken: Jet A1 fuel astemblift! Zoals de echten! De "teut" van die slang is wel nipt. Je moet goed mikken, niet morsen, de vuldop staat dan nog vertikaal ook. Je moet ook op voorhand weten hoeveel je gaat tanken: de indicator is vrij accuraat, en met wat rekenwerk ( capacity 110L, 109L usable fuel) weet je dan wanneer je moet stoppen: de pomp slaat niet af als de tank vol is! Diesel stink da's duidelijk.
De landingen waren ok, het voetenwerk ging ook beter door mijn lichter schoeisel.
Tip: als je de stick wat naar achter trekt bij het gas geven na de landing centreert het neuswiel zich.
"Je hebt hem goed onder controle" zei mr. Kegelaers.
Ik moet nu nog de ground test invullen en afgeven en dan kan ik ermee de lucht in!
Nog wat nummers:
Flapless approach: 50% in downwind, 20% - 80kts in baseleg & 20% - 70kts in final.
Die digitale display ( CED: compact engine display ) is echt zeer handig, je kan heel precies power setten.

logbook entry:
date dep dest reg time ldg
15/06/06 EBAW - EBAW OO-VPE 0112 7


0 Reacties:

Reageer!

<< Home