20060620

Kindervlucht

Zondag een neef met zijn 2 koters meegenomen, een overtijds nieuwjaars kado. Viel wat tegen voor de mannekes die nog enthousiast waren op de grond, maar na een paar 360's boven hun huis plots heel stil werden...

Ik heb nog zo mijn best gedaan om het rustig te houden, mooi gecoordineerd gevlogen, zo snel mogelijk naar 2000 ft geklommen om de termiek en het gerommel te vermijden.
Het begon al niet zo goed: het was warm, zeer warm. We moesten zeker een kwartier wachten aan de holdingpoint van RWY 11, ik heb de deur maar terug op gezet voor wat frisse lucht.
Boven de haven ging het nog goed, in de buurt van EKERE stond hun huis. Daar heb ik wat -rustige!- 360s boven gedraaid, onderwijl uitkijken voor de zwevers van EBBT(Brasschaat).
Een huis vinden is niet evident, je moet de buurt al goed kennen om je te orienteren, er mogen niet te veel bomen pal naast je huis staan,... En dat terwijl je tegen +/- 150 km/h ronddraaid. De kindermaagjes waren er niet geheel blij mee.
We, mijn neef heeft ook wat "gestuurd", zijn nog door gevlogen tot in de buurt van EBZR, waar ook weer zwevers actief waren, maar dan was het duidelijk genoeg: terug de CTR in.
De kinderen waren zeer blij dat ze konden uitstappen en hun barfbag aan vader konden overhandigen.
Maar na een drankje in het clublokaal konden ze toch al terug lachen.
Oef! Volgende keer beter!

logbook entry:
date dep dest reg time ldg
18/06/06 EBAW - EBAW OO-WAR 0106 1

1 Reacties:

Anonymous Anonymous zei...

Beste Jan,
Ondanks het gevulde zakske, hebben we er toch serieus van genoten en konden mijn "koters" zoals je ze noemt toch maar lekker uitpakken tegenover hun klasgenootjes de dag erop.
Bedankt nog eens en tot op een of andere familiebijeenkomst.

Mats / Senne / Gert

6:02 PM UTC  

Reageer!

<< Home