20060620

Hup Holland Hup!

Maandag avond, prima weer en nog een vluchtje gemaakt. Dit keer richting Zeeland. Passagiers waren Menno, Sven en quasi-vaste meevlieger Jef.

Menno is een Noorderbuur, en het slechte weer hing nog wat boven het oosten van het land, dus een tripje richting Nederland gepland.

Eerst tanken: tot aan de "lipjes" van de tank: da's ongeveer 3/4 vol: we waren met 4 volwassen aan boord.
Een stuk rustiger weer dan gisteren: vooral boven de Ooster- en Westerschelde was het compleet stil.
Van Dutch MIL INFO mochten we door de CTR van Woensdrecht(EHWO), wel uitkijken voor zwevers.
Mooie vlucht verder tot aan de Deltawerken, prachtig uitzicht.
Op Midden-Zeeland zagen we een zwever de lucht in gecatapulteerd worden, maar we bleven uit de buurt en op 2000ft.
Terug boven Belgie werd de bewolking iets dichter, ttz de zichtbaarheid nam af, maar bleef wel boven de 5 km. Als je de blauwe lucht gewoon bent, is dat al snel "vies en vuil".
Volgens mij waren we de enige VFR vlucht boven heel Belgie: we kregen van BRUSSELS INFO Squawk code 0041, en als ik me goed herinner uit de theorie cursus is dat de eerste die VFR vluchten krijgen boven Belgie.
Een prima landing, al zeg ik het zelf, en een frisse Ice-tea in cafe "de Cockpit" want de cafetaria was al gesloten.
Als afsluiter mocht ik nog terug de tarmac op want ik had de poort van de hangar laten open staan... Als goed club-lid ben ik die braaf gaan sluiten, bovendien landde de ochtend erop de Koningin van Nederland op EBAW, dus moest "alles er proper uitzien"...
Hup Holland Hup!

BTW, Jef heeft weer voor een mooie reeks foto's gezorgd!

logbook entry:
date dep dest reg time ldg
19/06/06 EBAW - EBAW OO-WAR 0112 1
Route: DCT EKERE DCT EHWO DCT EHMZ DCT NIK DCT

0 Reacties:

Reageer!

<< Home