20060907

OO-VRoeM

't Was lang geleden dat ik nog eens met een C152 ben gaan vliegen en gisteren was het zover. Eigelijk meer een halve C152: geen turn indicator, geen heading indicator... 't is duidelijk dat de OO-VRM bijna op is...


Geen foto's getrokken onderweg, maar enkel deze vanop het terras van de cafetaria. Vrij geslaagd vind ik.
Anyway, vliegen blijft dikke fun en volledig veilig, ook al mis je wat instrumenten. Tijdens de opleiding wordt trouwens geoefend op het uitvallen van instrumenten.
Ik was eerst van plan om een VFR vlucht te maken via Herentals, Sint Truiden, Hasselt, Kiewit en terug via het Albert kanaal.
Maar: door file onderweg naar de luchthaven en file aan de fuelpump(20 minuten!) moest ik de rit wat inkorten.
Het is uiteindelijk Herentals, Lier, Duffel, Willebroek, Temse en Kontich geworden. Beetje saai, maar een goeie ofening om met enkel een magnetisch kompas een VOR radiaal te intercepteren.
Ik ben klaar voor het Amerikaans avontuur!

logbook entry:
date dep dest reg time ldg
06/09/06 EBAW - EBAW OO-VRM 0100 1

0 Reacties:

Reageer!

<< Home