20061009

Ik stem voor Hasselt!

Doe zo voort!
Na het amerikaanse avontuurtje, terug in EBAW. Een vluchtje gemaakt met de Robin richting Hasselt met Jef en Suzy.

Eerst gaan stemmen (op de goei), dan richting Deurne.
't Was nog eens druk voor de verandering: alleen de OO-VRM stond nog in de hangar, al de rest was weg, dus geen gepuzzel om eruit te geraken.
Mr. Kegelaers was me net te snel af en stond met een student al aan de pomp. Maar naast een goeie instructeur is Mr. Kegelaers ook een goeie marshaller! Hij leidde me perfect tot voor de pomp zodat we niet hoefden te wachten. Tres Sympa!
't Was goed weer dus aardig druk op Brussels Info: "Keep a sharp lookout, there's a lot of traffic north-east of Brussels." "I'll use my sharp eyes, sir!" zie iemand.
Perfect genavigeerd via BUN en FLO zodat we probleemsloos boven Hasselt stad uitkwamen. Boven zonhoven zagen we aardig wat zwevers hangen.
Ik opteerde er voor om niet over het veld te vliegen om op het signalen vierkant te lezen welke runway in gebruik was, ik hoorde op de radio al dat het runway 27 was. Ik maakte een wijde bochte naar links zodat ik op een behoorlijke afstand de runway as kon oversteken om het circuit in te voegen in het begin van righthand downwind 27. Probleemloos geland en geparkeerd bij een paar ULM's.
Vliegen met zo'n "grasmaaiertje met zeildoek" moet vergelijkbaar zijn met motorijden denk ik. Ooit wil ik dat wel eens proberen.
Na de Ice-tea terug op weg.
Short-field take-off: Flaps 10, full power on the brakes, met een Vx over de bomen en we waren weg.
Via het Albert kanaal terug en de CTR van Antwerpen binnen via Liera.
Boven Liera kregen we al een direct to the field en ik heb mooi de ILS gevolgd.
Nog 2 tough 'n go's gekregen en we waren terug.

Tof veldje Hasselt, en met wat chance krijg je er nog een BL (Bekende Limburgster) bovenop, Dana Winner in ons geval.

logbook entry:
date dep dest reg time ldg
08/10/06 EBAW - EBZH OO-VPE 0048 1
08/10/06 EBZH - EBAW OO-VPE 0048 3

0 Reacties:

Reageer!

<< Home