Shortest. Flight. Ever.
Correcte tegenslag zondag:
een vlucht gemaakt van nog net geen 6 minuten...
Ik was van plan om een rondje Limburg te vliegen.
Eens op de luchthaven aangekomen bleek het weer gene vette, een lange trip zat er dus niet in.
De OO-MAH was net terug van wat Touch&Go's. Dat ging ik dan ook maar proberen: het was al een tijd geleden dat ik nog op een Warrior gevlogen had, dat kwam net goed uit.
Naar de Meteo: prima: weinig wolken op 1900 voet (SCT19) en 6000m zicht.
Naar de hangar: prima: external checks gedaan, gedrained, buiten getrokken, gestart...
Antwerpen Ground gecontacteerd voor de taxi clearance:
Die vriendelijke mens begon het hele weerbericht voor te lezen: "...light drizzle visibility 3000. What are your intentions?".
Het was licht beginnen regenen en de zichtbaarheid was op dat half uur afgenomen tot 3000m en da's beneden de minimale 5km voor VFR vluchten: cancellen dan maar.
Motor terug stil gelegd, terug binnen geparkeerd, en afgedropen.
De motorteller was gelukkig net niet doorgeklikt: de "vlucht" duurde dus net geen 6 minuten.
Ik MOET DRINGEND een IFR vergunning hebben!
een vlucht gemaakt van nog net geen 6 minuten...
Ik was van plan om een rondje Limburg te vliegen.
Eens op de luchthaven aangekomen bleek het weer gene vette, een lange trip zat er dus niet in.
De OO-MAH was net terug van wat Touch&Go's. Dat ging ik dan ook maar proberen: het was al een tijd geleden dat ik nog op een Warrior gevlogen had, dat kwam net goed uit.
Naar de Meteo: prima: weinig wolken op 1900 voet (SCT19) en 6000m zicht.
Naar de hangar: prima: external checks gedaan, gedrained, buiten getrokken, gestart...
Antwerpen Ground gecontacteerd voor de taxi clearance:
Die vriendelijke mens begon het hele weerbericht voor te lezen: "...light drizzle visibility 3000. What are your intentions?".
Het was licht beginnen regenen en de zichtbaarheid was op dat half uur afgenomen tot 3000m en da's beneden de minimale 5km voor VFR vluchten: cancellen dan maar.
Motor terug stil gelegd, terug binnen geparkeerd, en afgedropen.
De motorteller was gelukkig net niet doorgeklikt: de "vlucht" duurde dus net geen 6 minuten.
Ik MOET DRINGEND een IFR vergunning hebben!
logbook entry:
date dep dest reg time ldg
NADA - NOPPES - NIKS - RIEN - NULL
1 Reacties:
dat was dus van de regen in de drop !
is een parapluies-licence niet voldoende ? marcel
Reageer!
<< Home