20080316

OO-PEG en OO-FOS


De vliegclub heeft 2 nieuwe vliegerkes:
* OO-PEG, een Piper Warrior III met glass cockpit van Avidyne
* OO-FOS, ook een Piper Warrior III met "analoge" cockpit, maar met een Thielert diesel motor.

De 2 nieuwelingen werden voorgesteld op een receptie na de jaarlijkse ledenvergadering in het Stampe-Vertongen museum.
De hele vloot van de RAAC werd uitgestald voor deze gelegenheid:

En kreeg van de brandweer een frisse douche:.


De OO-PEG is dus exact zoals de toestellen van BAFA waar ik net nog mijn night qualification op gehaald heb. Ik hoop dat de club daar rekening mee zal houden, zodat ik niet nog eens met een instructeur de lucht in moet, of nog eens een dag in een klaslokaal moet zitten...
"Ecc 1:9" dus wat de OO-PEG betreft.

De OO-FOS is lichtelijk anders: dat vliegtuig is geen eigendom van de RAAC, maar van een van de leden, die het dus verhuurt aan zijn mede-leden van de RAAC. Uitermate tof vind ik dat!
De cockpit is zoals we ze gewoon zijn van de andere Warriors OO-MAH en OO-WAR (buiten een wat idioot pluchen bereke aan het kompas, equivalent van de achteruitkijkspiegel in een auto), maar de motor is dus een diesel. En bovendien: krek dezelfde diesel als in de OO-VPE: zelfde schroef, 2 FADEC's en een CED (Central Engine Display).
Een chimera als het ware.

't is te hopen dat het een goeie zomer word en ik veel tijd heb!
Ha!


En nog dit kleintje voor de mensen met vliegangst:


logbook entry:
date dep dest reg time ldg
/

Labels: ,

3 Reacties:

Anonymous Anonymous zei...

En wie heeft al deze fotootjes gemaakT???

Groetjes,
Paul

12:05 PM UTC  
Blogger Jan Verley zei...

De goeie foto's (2, 3 en 5) zijn uiteraard door RAAC fotograaf Paul Hopff geschoten (of Paul Soons, dat kan ik niet afleiden uit de omschrijving van het fotoalbum van de RAAC), de mindere (1 en 4) door mij.

1:02 PM UTC  
Anonymous Anonymous zei...

Beter trekken Jan ;)

4:41 PM UTC  

Reageer!

<< Home