20070530

Vader Vlucht

Op pinkstermaandag een vluchtje gemaakt met ons vader als co-piloot.
Ik had oorspronkelijk een langere vlucht gepland, maar het weer in al onze buurlanden was te mager om het er op te wagen.
Bij gebrek aan GPS heb ik in Google Earth de vlucht dan maar grofweg nagetekend.


De lijntjes zijn allemaal recht, maar zo precies ben ik niet gevlogen.
Nu de vlucht nog vers in mijn geheugen zit, zou ik er nog de rondjes boven het huis van mijn zus en zo kunnen bijtekenen, maar daar ben ik te lui voor. :)

In de Trouble Report had ik voor de vlucht al gelezen dat de push to talk knop op de stuurknuppel van de OO-VPE een slecht contact gaf.
Daar had ik weinig van gemerkt in het begin van de vlucht, maar toen ik in de buurt van Herentals terug contact wou opnemen met Brussels Info, om me af te melden en naar Antwerpen Tower over te schakelen, kreeg ik geen contact meer. Als nood oplossing bedacht ik dat ik evengoed de knop op de rechter stuurknuppel kon gebruiken. Maar dan moest ik wel van headset wisselen met ons vader: als je de rechter knop induwt, wordt enkel de microfoon die rechts is ingeplugd doorverbonden.
Dat werkte, maar je moest er wel aan denken dat je, als je wou transmitten, op de rechter stuurknuppel moest duwen! Grappig: met de linker knuppel sturen, en met de rechter je radio communicatie doen.
Met al dat gedoe met die headset en radio communicatie, heb ik maar half kunnen genieten het uitzicht van een 747 die - ruim boven en naast ons - een ruime bocht nam om in Brussel te gaan landen.

Na de vlucht nog 3 touch and go's gedaan, gewoon voor de lol: de wind was niet echt uitdagend.

Een gewoon "toerke Kempen" dus, en hopelijk wordt die stomme knop snel hersteld: de OO-VPE heeft nog maar 500 uur gevlogen en hij begint al af te takelen...

De geshared kmz file kan je opendoen in Google Earth:



logbook entry:
date dep dest reg time ldg
28/05/05 EBAW - EBAW OO-VPE 0118 4
route: RWY 11 - EKERE - Schilde - Hoogstraten - Turnhout - Herentals - HOTEL - RWY 11

Labels: , ,

0 Reacties:

Reageer!

<< Home