20070204

2de Poging


Vorige week dus niet met de OO-MAH kunnen vliegen wegens slecht weer,
dit weekend lukte het wel! 1 uur touch 'n Go's geoefend.

Rustig weer, bijna geen wind en RWY 11 in gebruik, was al lang geleden.
Alles ging vlot, de Run-up checks zijn langer dan met de OO-VPE: magneto's checken en zo, maar ik was het nog niet verleerd.
Alle landingen waren prima, op 1 na,: toen stuiterde ik wat terug op.
Sinds ik mijn kop gezet heb op instrument vliegen, let ik veel beter op de "wijzertjes": je gaat dan veel precieser vliegen. Nadeel is welk dat je als VFR vlucht nog wel altijd naar buiten moet blijven kijken: in Class C airspace zoals de CTR van Antwerpen, wordt VFR enkel van IFR gescheiden gehouden door de toren: VFR moet "in theorie" blijven uitkijken voor andere VFR vluchten. Nu houden die mensen van de toren alles wel heel goed in de gaten, dus het is eigenlijk maar theorie.
Maar toch: tijdens 1 bepaald circuit was het zo druk op de frequency dat ik mijn downwind leg moest verlengen tot boven de stad: ik zag rechts van mij het Sportpaleis liggen en zat bijna aan de Schelde, voor ik de base turn naar links mocht aanvatten. En toen zag ik rechts van mij toch ander VFR verkeer dat op dat moment via Kallo en Porta (het Sportpaleis) binnenkwam.
Blijven uitkijken dus!
Achteraf aan den toog nog wat zitten praten met een ouwe RAAC getrouwe : een zekere Jan, die zelf 2 N-geregistreerde toestellen heeft, en ook een amerikaanse IR. Blijkbaar moet iedereen die in Belgie een Amerikaanse vergunning heeft, langs de Wim Van Genk uit de vorige post passeren.
hij wist ook niet hoeveel keuze je hebt om een N-registratie te huren in Belgie eens je je vergunning hebt.
Ik ga eerst nog wat blijven rondvragen.


logbook entry:
date dep dest reg time ldg
04/02/07 EBAW - EBAW OO-MAH 0054 6

Labels:

0 Reacties:

Reageer!

<< Home