20070408

Geen hoogvlieger


Het hoogste dat ik ooit zelf al gevlogen heb is 3000ft. (voet). Da's amper 1 km hoog...
Mijn plan was om een nieuw persoonlijk hoogterecord te vestigen: FL85! (flight level 85)
De titel van deze post verraadt al dat het dus weeral niet gelukt is...

Alles zag er goed uit: prima weer, vluchtplan mooi op voorhand ingediend: als je zo hoog vliegt, ga je door gecontroleerde zones en die mensen weten graag op voorhand als je langskomt. De vlucht was zo gepland: NIK - COA op FL85, dan terug via Ursel(EBUL), op 1000ft. In het bizarre taaltje van een ICAO Flightplan is dat dan zoiets:
Speed/Level: N0100 FL85
Route description: DCT NIK DCT COA DCT EBUL DCT NIK DCT
Remarks: COA/N0100A010

Met de nieuwe website van Belgocontrol is het mogelijk om je vluchtplan in te dienen van op je PC, je hoeft niet meer oubollig te faxen in het briefing lokaal op de luchthaven. En alle meteo info kan je er ook mee opvragen, Sjiek gedaan!
Alles was wel nipt getimed: het ging nog net tussen de laatste reservatie voor mij en de zonsondergang: ik mag niet vliegen in het donker en "het donker" is officieel vastgesteld op "Sunset + 30 minuten"
De persoon die voor mij vloog had door een misverstand helaas niet door dat er na hem nog iemand kwam...
Ik zag de OO-VPE een kwartier voor tijd landen, tot net voor de toren taxien, de instructeur uitstappen, en de leerling vertrok terug...
Tja: niks aan te doen: ik kreeg nu net hetzelfde op mijn bord als ik iemand gelapt heb vorige week. Ik had dus niet te klagen.
Toen de leerling een half uur later - na een geslaagde tweede solo trouwens - voor de hangar stopte, zijn we ( passagiers waren Jef en Suzy ) uiteindelijk toch nog vertrokken voor een zeer kort vluchtje tot over St. Niklaas en terug: we waren uiteindelijk om "Sunset + 26 minuten" terug...
Niet tot op FL85 geraakt dus, volgende keer beter!


logbook entry:
date dep dest reg time ldg
01/04/07 EBAW - EBAW OO-VPE 0036 1

Labels:

0 Reacties:

Reageer!

<< Home