20070701

Rondje Brussel

Zondag een solo vluchtje gemaakt rond Brussel.
Ik had mijn PDA meegepakt. Daar staat Outdoor-gps op. De GPS antenne aangesloten, track opgeslagen en kijk: je kan in Google Earth terug meevliegen! Gratis!


De plannen waren zaterdag weer omgegooid: ik wou met Geert naar het noorden van Duitsland vliegen: een dag-trip. Maar dat vereist goed weer, en het was weer iets te onweerachtig. Een korte solo gemaakt in de plaats.
Alles ging prima, boven Aarschot een regenbui vermeden,

Dan koers gezet naar Haasrode, waar ik werk: Ziehier de LMS Compound!:
(midden op de foto, rechterkant)

Probleemloos HUL VOR gevonden en dan Waterloo: in Google Earth kan je zien dat ik pal over de leeuw gevlogen ben! Dan via AFI VOR (in Afligem) terug richting Sint Niklaas. Daar heb ik boven de NIK VOR wat instrument oefeningen gedaan: (een deel van) het bloemetje patroon.

Merk de gelijkenis op met dezelfde oefening thuis op mijn Flightsim een paar maand geleden:

Deze was iets moeilijker want er stond aardig wat wind.

Dan nog een holding moeten draaien voor IFR traffic: (voor de kenners: merk op: tussen de 2 ziekenhuizen door, zoals het op de kaartjes staat!), dan een lefthand downwind en base gevlogen voor Runway 29:


En kijk eens hoe goed ik kan taxien!

Grappig detail: dat vliegertje net op het einde van mijn GPS track is niet het toestel waar ik vandaag mee vloog. 't had te mooi geweest...
't Was weer fijn!

de KMZ file voor Google Earth vind je hier
of hierin:



logbook entry:
date dep dest reg time ldg
01/07/07 EBAW - EBAW OO-VPE 0124 1

Labels: , ,

0 Reacties:

Reageer!

<< Home